We ontvangen dit jaar de kinderen op het schoolplein vanaf 8.15 uur. Vanaf 8.25 wordt er gebeld en gaan we als groep naar binnen. De jassen worden opgehangen en de leerlingen pakken hun Chromebook en gaan op hun plaats zitten en pakken de materialen die ze op dat moment nodig hebben. Om 8.30 beginnen we met de check-in waarin iedereen kan aangeven ‘rood, geel of groen’ binnen te komen. Als er belangrijke zaken zijn kunnen die even toegelicht worden.
Voor de pauze werken we aan taal. We werken aan technisch lezen, mondelinge taalvaardigheid, begrijpend lezen en luisteren, schrijven, woordenschat en spelling. We gebruiken hiervoor de methode Staal. Dit is een, voor ons, nieuwe methode. Deze richt zich op de belevingswereld van kinderen d.m.v. thema’s (zoals bijv: ziekenhuis, dierentuin, geld en geheimen). Hierdoor leeft het thema bij de kinderen en werken we, door veel interactie, aan verschillende aspecten van het Nederlands taalonderwijs.
Na de pauze wordt er gerekend. Uiteraard worden tafelsommen de basis waarmee leerlingen leren rekenen. Deze worden geautomatiseerd en veel herhaald. We gebruiken voor rekenen de software van Snappet. Deze software is volledig digitaal en sluit aan bij passende methodes voor het rekenonderwijs.
In de middagen is er tijd voor: verkeer, engels, muziek, crea, natuur en geschiedenis.
In groep 5 komt de basistopo van Nederland ook terug en in groep 6 de uitgebreidere topo van Nederland.
Dit jaar komen er voor groep 5 ook boekbesprekingen en voor groep 6 spreekbeurten.
Tijdens de infoavond kunt u of uw kind zich hiervoor inschrijven.
U vindt via de links hieronder de stappenplannen voor de boeken/spreekbeurt.
Om de zelfstandigheid van kinderen te stimuleren betrekken we hen zoveel
mogelijk bij hun eigen leerproces, door resultaten en werkhouding regelmatig
met hen te bespreken. Tevens besteden we aandacht aan het zorgdragen voor
medeleerlingen en de klas. Regelmatig kunnen kinderen dan ook in tweetallen
op de gang/ in de hal werken. In groep 5/6 verwachten wij dat de kinderen
werk zelf nakijken. Natuurlijk controleren wij of het bovenstaande inderdaad
goed gebeurt en zullen we waar nodig de kinderen ondersteunen.
Via Parro proberen wij u regelmatig op de hoogte te houden van wat komen gaat en wat de kinderen allemaal hebben geleerd en beleefd.