Over ons
De Houtkoperschool is de school voor openbaar onderwijs in het dorp Ochten, waar een veilig en prettig pedagogisch klimaat heerst. Een relatief kleine school waar aandacht en zorg is voor kinderen, waarbij met hart voor onderwijs les gegeven wordt, door een enthousiast team van leerkrachten.
Hoe wij werken
We leren onze leerlingen vanaf groep 1 al zelfstandig te werken en om te gaan met uitgestelde aandacht. Hierdoor zijn de leerkrachten in staat extra tijd in te plannen voor kinderen die meer instructie nodig hebben. We maken gebruik van moderne methodes en hebben in alle groepen een digitaal schoolbord. Op deze wijze krijgen onze leerlingen de juiste bagage mee en bieden we ze een optimale aansluiting op het voortgezet onderwijs. Mede door de inzet van een groep enthousiaste ouders, kunnen we naast ons reguliere onderwijs aanbod, ook tal van andere activiteiten organiseren.
Team
Wij zijn een warm, gezellig en professioneel team. We werken heel bewust aan onze eigen ontwikkeling en dus aan de kwaliteit van ons onderwijs. Studiedagen draaien bij ons om kennis en om oog hebben voor elkaar. De teamkamer is de cockpit van de school, met een dynamisch muurbehang van plannen, doelen en activiteiten waar we aan werken.
Directeur
Jeroen Kamp
Interne begeleiding/
Remedial Teacher
Patricia de Wilde
Groep 1/2
Nelleke van den Brink
Groep 3
Anouk Wigman
Groep 4
Tessa Janssen
Groep 5/6
Groep 7
Groep 8
Mariëlle Janssen
Arianne Masson
Sandra van der Wielen
Onderwijsassistent
Vakleerkracht gym
Conciërge
Noa Verbruggen
Rianda Prijs
René van der Mark
Over Fluvium
Fluvium biedt openbaar onderwijs aan circa 2200 leerlingen op negentien scholen in West Betuwe en Neder-Betuwe. Bij alles wat we doen staat de ontwikkeling van het kind centraal.
Iedere school heeft een eigen identiteit en missie binnen de gezamenlijke koers. Samen leren, werken en leven krijgen alle aandacht. Bij Fluvium werken ongeveer 250 medewerkers. Zo goed als wij voor onze leerlingen zorgen zo goed willen wij zijn voor onze professionals. Zij vormen de kern van onze onderwijskwaliteit.